Competities

Op dinsdag 5 september start het nieuwe seizoen van Schaakclub Westerwolde. We verwachten dan alle leden weer te begroeten met vernieuwde gretigheid om volop te kunnen schaken. De clubavonden worden gehouden op de dinsdagavonden in onze vaste accommodatie de Wilpskamp aan de Sellingerstraat in Ter Apel.

Nieuwe opzet competitie

Ook nieuw is dat we gekozen hebben voor een geheel andere opzet bij het spelen van de interne clubcompetitie. Afgelopen jaar konden leden kiezen uit de klassieke competitie, blitz en rapid competitie . Aankomend schaakjaar zullen we een halve interne competitie spelen en een beker competitie. Ook zal er gedurende het jaar ruime zijn voor losse partijen als daar vraag naar is.

Jubileumtoernooi

Schaakclub Westerwolde vierde afgelopen jaar hun 85- jarig jubileum. Op 8 oktober 2022 is er een fantastisch toernooi gehouden in het dorpshuis van de Maten. 22 spelers kwamen op ons rapid toernooi af. Dat toernooi is zo goed gelopen dat we er voor gekozen hebben om 11 november 2023 een nieuw toernooi te organiseren. Mocht je je willen opgeven dan kan dat via deboerferdi@gmail.com, maximaal aantal opgaven is 32 schakers.